برگزاری دومین دوره کارگاه تصحیح رنگ

دومین دوره کارگاه تخصصی تصحیح رنگ با نرم افزار Davinci بهمن ماه 93 برگزار می شود. این دوره که با استقبال خوب هنرجویان و تدوین گران در آبان ماه امسال، برای اولین بار برگزار شده‌بود، فرصت دوباره برای علاقه مندانی‌ست که به دلیل ظرفیت محدود، نتوانسته بودند از آن استفاده کنند. سهراب نوربخش، مدرس این دوره در گفتار زیر جزئیات مباحثی که می آموزید بیان کرده است.

در دوره داوینچی Davinci Resolveبا این مباحث آشنا خواهید شد:

ابتدا درباره رنگ و نور دیجیتال صحبت میشود اینکه از زمانی که دستور رکورد صادر میشود چه اتفاقی برای اطلاعات رسیده از سنسور می افتد و رنگ چطور در کامپیوتر تعریف میگردد. هر رنگ چه خصوصیات و پارامترهایی خواهد داشت که میتوانند تغییر نمایند و رنگ جدیدی تولید شود.
درباره مناطق نوری که این رنگها در تصویر تشکیل میدهند صحبت خواهد شد مانند مناطق روشن، میانی و تیرگیها ( Highlight, Mid-tone, Shadows ) و اینکه چگونه رنگهای دلخواه را در این مناطق ایجاد کنیم.
در ادامه نشان میدهم که چطور همان تعاریف رنگ و نور دیجیتال در منوی تنظیمات دوربینها گنجانده شده اند مثل دوربین های SONY, ALEXA, RED, BLACKMAGIC, DSLR
به چه دلیل برخی تنظیمات درون دوربینها تصاویری با کنتراست پایین و رنگ پریده تولید می کنند. چه عامل دیگری در تعریف کیفیت در دوربینها علاوه بر رزلوشن یا تعداد پیکسلها نقش دارد.
تفاوت کار کردن با فایلهای نگاتیو دیجیتال در برنامه های تدوین با داوینچی در چیست و چه مزیتهایی دارد.
چطور میتوان با دانستن مرحله اصلاح رنگ و امکانات آن، به تنظیم دوربین و نورپردازی مناسبی پرداخت.
در ادامه نشان داده خواهد شد ابزاری که در برنامه داوینچی طراحی شده چگونه بر اساس تعاریف بالا کار می کنند و چگونه رنگهای مختلف را در مناطق مختلف تصویر بوجود بیاوریم.
همچنین نمودارهایی را معرفی می کنم که باز بر اساس تعاریف بالا طراحی شده اند و میزان تغییرات برای تلویزیون و سینما را فارق از مدل مانیتور به ما نشان میدهند و این اطمینان را ایجاد میکنند که در خروجی چه رنگهایی در مناطق مختلف مشاهده خواهد شد.
ساختار Node Base برنامه داوینچی را خواهید دید که چگونه تنظیمات نامحدودی برای اصلاح میتواند ایجاد کند.
این امکان را خواهید داشت تا روی فایلهای دیجیتال نگاتیو 2Kاز دوربین Blackmagic ، RED 4K و Panasonic GH4 4K همچنین Arri Alexa و فایلهای دیجیتال نگاتیو که با دوربین 5D MKIII با استفاده از Magic Lantern گرفته شده است عمل اصلاح رنگ را انجام دهید.
در باره LUT ( Look Up Table ) توضیح داده خواهد شد، ارتباط آن با تنظیمات دوربینهای مختلف و چگونگی استفاده از آنها.
یاد خواهید گرفت چگونه برای یک فیلم به یک سبک یا Look برسید و چگونه نماهای مختلف را در سرتاسر فیلم و بین دوربینهای مختلف با یکدیگر یکسان نمایید.
چگونه بعد از تدوین، پروژه را از طریق خروجی XML یا AAF به برنامه داوینچی انتقال دهید عمل اصلاح رنگ را روی پلانها انجام داده و مجددا با همان فرمت به برنامه تدوین برگردید و پلان های تصحیح شده را در پروژه خود داشته باشید و بتوانید تغییرات نهایی و خروجی نهایی را تهیه کنید.
اگر بخواهید خروجی نهایی را از برنامه داوینچی تهیه کنید چه تفاوتی خواهد داشت.
و در نهایت خواهید دید همان تعاریف رنگ و نور دیجیتال در برنامه های دیگر اصلاح رنگ تکرار می شوند مانند Adobe Speedgrade
و به طبع درباره مشخصات سیستم کامپیوتر مناسب این برنامه و ملزومات نصب صحبت خواهد.

دانشجویان جزوه آموزشی کلاس را دریافت خواهند کرد.